laupäev, 24. aprill 2010

2. nädal: folksonoomia ja ühisjärjehoidjatega tutvumine

Võtsin kohe aega ja tegelesin mitu tundi ühisjärjehoidjatega. Olin seda sammu seni kogu aeg edasi lükanud, aga nüüd enam ei pääsenud.
Tutvumine kahe järjehoidjaga: Delicious ja ?.
Olen Deliciouse konto loonud endale juba 2008. aasta märtsis, kuid kasutanud seni vähe. Tean selle häid külgi hästi ja soovitan ning õpetan selle kasutamist alati oma koolitatavatele, samuti jälgin tuttavate-kolleegide ülestähendusi.
Ilmselt oli asi mu laiskuses või enda kättevõtmatuses ja selles, et kasutan Safari brauserit ega viitsinud seetõttu uurida, kuidas seal seda mugavat kasutada. Täna otsisingi üles, kuidas Safarisse Deliciouse nuppu lisada. Uurisin mis uurisin, aga valmis sain. Ja kui nüüd ära ei unusta, hakkan usinalt kasutama. Olen seda muidugi sada korda lubanud :-)
Minu Delicious: http://delicious.com/pirta
Ülejäänud asjadega hakkasin tutvuma alt üles:
Diigo.com – meeldis. Regasin: http://www.diigo.com/user/pirta2. Tundub, et sinna sai ka teksti panna, mitte ainult linki, aga ma ei proovinud seda veel.
Blinklist.com – siin meeldis mulle see, et linke saab kataloogidesse jagada. Regasin: http://www.blinklist.com/pirta
Clipmarks – sellel sai spetsnuppu panna ainult Firefoxi ja IE brauserisse, sestap rohkem ei süvenenud, kuigi regasin sinna ka.
Faves.com – see täitsa meeldib. Regasin kasutajaks: http://faves.com/users/pirta ja panin ühe lingi. Veel ei oska aru saada, miks peaksin valima selle.
StumbleUpon – sellest ei oska ma midagi veel arvata. Regasin kasutajaks, aga ei oska midagi peale hakata, ma ei saa inglise keelest nii hästi aru, et miskit asjalikku seal teha.
Niisiis tutvusin kõigiga, aga pealiskaudselt.
Mida siis lõpuks valida? Seda ma küll ei oska praegu öelda.

3 kommentaari:

Hans ütles ...

Maci peal on tegelikult peale veebipõhiste ühisjärjehoidjate terve rida erinevaid programme, millega oma tarbeks veebilehti koos märksõnadega salvestada saab. Mõned tuntumad nendest on Evernote (mõõdukas mahus kasutamiseks tasuta) ja Yojimbo (minu lemmik). Yojimbo abil saan ma salvestada ka terve veebilehekülje ja lisada märksõnad, mille abil selle lihtsalt üles leian. Kasutan seda nii teadustöö jaoks oluliste ajaveebipostituste jms salvestamiseks kui ka selliste materjalide salvestamiseks, mida tahan kusagil koolitusel kiirelt leida ja näidata. Nii ei sõltu ma internetiühenduse olemasolust ega sellest, kui mingi lehekülg maha võetakse.

Deliciousi olen ma viimasel ajal kasutanud pigem selliste viidete jaoks, mida ma teistega jagada tahan.

piretirahvariided ütles ...

Tänan! Mul on see variant, et kodune lauaarvuti on Mac, aga mujal töötan PC-dega, sestap vajan veebipõhist.

Hans ütles ...

Evernote töötab minuteada ühtemoodi nii PC ja Maci peal kui ka veebipõhiselt.

Jälgijad