laupäev, 8. mai 2010

4. nädal: viidete haldamise vahendid - praktiliselt

Selle nädala ülesanded:
  • Paigalda enda arvutile 1 viidete haldamise programm ning tutvu selle võimalustega.
  • Registreeru 1 veebipõhise viidete haldamise keskkonna kasutajaks ning tutvu nende võimalustega.
  • Kirjuta ajaveebi sissekanne, milles kirjeldad enda kogemusi katsetatud vahenditega ning tood välja enda eelistused.

Laadisin endale Mendeley ja ka registreerusin Mendeleysse: http://www.mendeley.com/profiles/piret-joalaid/
Hakkasin päris usinasti proovima ja tundub, et sobib täitsa. Muidugi eelistaksin eestikeelset juhendit, seda mõeldes ka oma koolitatavate peale, kes ei oska sageli niigi palju ingliskat kui mina.
Sellega seoses tekkis küsimus, kuhu sisestada oma raamatud, kas ehk ka Mendeleysse? Proovisin kunagi BookHunterit, aga see kustutas ükskord mu andmed kõik ära ja rohkem ei proovinud. Praegu on mu raamatute nimekiri sisestatud Google Docsi, nii saan kas või raamatupoes vaadata, mis juba on olemas ja mis mitte. 
Muid variante ei proovinudki seekord.
Üle-eelmisest nädalast kasutan ka Diigot rohkem, ju on pakutuist mulle parim.

2 kommentaari:

Hans ütles ...

Mendeley toetab 20 erinevat allika tüüpi, mille hulgas on ka raamatud. Siiski on ta loodud eelkõige teadusartiklite haldamiseks.

Lihtsalt raamatute haldamiseks on terve hulk veeb 2.0 keskkondi. Mina ja mitmed mu kolleegid peavad oma avalikku raamaturiiulit Shelfari keskkonnas: http://www.shelfari.com/hanspoldoja

Shelfari puuduseks on see, et seal on ainult ingliskeelsed raamatud. Eestikeelsetest raamatutest saab virtuaalse raamaturiiuli luua Raamatumaailmas.

piretirahvariided ütles ...

Tänan! Ma eesti filoloogina ajan ikka aga eesti asja :-)

Jälgijad