teisipäev, 25. mai 2010

6. nädal: allikakriitika ja autoriõigused - praktiliselt

Ülesanded
Allikakriitiline lähenemine: tuua blogis välja mõni olukord, kus ise olen allika õigsuse hindamisel eksinud.
Allika õigsuse hindamisel ei ole ma vist eksinud, ma vist pole julgenudki kasutada midagi, mille õigsuses võiksin kahelda.
Autoriõigused:
a) leida avatud sisulitsentsiga illustratsioon, mis sobiks kasutamiseks viimase õppematerjali juures,
b) lisada oma ajaveebi illustratsiooni aadress ja korrektselt vormistatud viide illustratsioonile (viitamissüsteemi võib ise valida, näiteks APA),
aadress: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:South_Estonian_language_area.jpg
viide: vaat sellega olen täitsa hädas. On mingi user Koryakov Yuri, kommentaariks on pandud, kus see pilt on avaldatud: Map of South Estonian language area. Made by en-user:Võrolang (Sulev Iva). Aga sealt ei nähtu autorit. Ja ma ei hakkagi uut pilti otsima, katsuks selle loo ära lahendada.


c) märkida, millise litsentsiga on illustratsioon avaldatud ning kas see seab mingeid nõudmisi sellele, mis litsentsiga peaksin oma õppematerjali avaldama.
Illustratsioon on avaldatud Creative Commons Attribution ShareAlike 3.0 litsentsiga. See lubab mul seda pilti jagada ja muuta, aga pean viitama ja jagama samasuguse või ühilduva litsentsiga.

2 kommentaari:

Hans ütles ...

Selle Lõuna-Eesti keeleala kaardi puhul peaks olema nii, et Wikimedia Commons keskkonda on selle lisanud kasutaja Wikimedia Commons kasutaja Koryakov_Yuri. Tema on jälle võtnud selle Ingliskeelse Wikipedia artiklist http://en.wikipedia.org/wiki/South_Estonian_language , kuhu selle on lisanud kasutaja Võrolang (Sulev Iva). Google abil leidsin, et Sulev Iva on selle inimese päris nimi ja ta töötab Võru Instituudis.

Ma märgiks viites seega kaardi autoriks Sulev Iva.

piretirahvariided ütles ...

Tänan!

Jälgijad